• Volunteer
  • Jeonju Digital Independent Cinema
  • 18th Jeonju IFF
  • PROGRAM
  • EVENT
  • SCHEDULE & TICKET
  • FESTIVAL GUIDE
  • MEDIA
  • NOTICE & NEWS
  • jeonju
    : :
  • -6.0℃
    맑음 45%
PROGRAM - Forntline

Forntline

올해 ‘프론트라인’에서는 7시간 47분에 달하는 다큐멘터리 <0.J. : 메이드 인 아메리카>가 돋보인다. 영웅 신화의 형성과 몰락을 다룬 이 장엄한 서사시는 인물에 대한 평전이 아니라 ‘미국의 문제들’에 관한 해부학적 논평을 제공한다. 234분 길이의 멀티 플롯 드라마 <코끼리는 그 곳에 있다>는 단 한 번의 웃음이나 휴식 없이 오늘날 중국의 암울한 공기를 인물들에게 주입한다. 68혁명의 의미와 후과를 다룬 <치열한 현재>, 이주와 인종주의, 빈곤이 잠식한 세계를 역설의 미학으로 돌파하는 <파리는 날마다 축제>, 추악한 가족사를 스스로 폭로하는 <누가 총을 쐈는지 궁금해?>는 민감한 정치 이슈를 저마다의 화법으로 들려준다. 덴마크의 십 대 여성 아나키스트 일당을 좇는 <허리케인>, 억압과 폭력이 난무하는 세계를 조용히 파괴하는 여주인공의 어드벤처 <홀리데이>는 주목할 만한 여성의 이야기이다. 재연 다큐멘터리의 신경지를 보여주는 <비스비 1917>, 전통적인 스토리텔링을 버린 ‘대화’의 영화 <고전주의 시대>, 타르코프스키의 재림을 보는 듯한 벅찬 감흥을 전해주는 <더 트리>, 지알로 호러와 누아르, 마카로니 웨스턴을 비빈 하이브리드 장르물 <시체들을 태우라> 등 미학적 도전의 작품들도 여러 편이다. 이렇듯 ‘프론트라인’은 올해도 질문과 논쟁을 마다하지 않는다. 급진적인 주제와 스타일, 불경하기까지 한 상상력, 영화의 한계를 시험하는 담대한 표현을 앞세운 용기 있는 영화들이 선택의 기준을 제공했다. 정치와 사회, 제도, 예술, 섹슈얼리티를 둘러싼 이슈를 제기하는 이 영화들이 당신을 불편하게 만들 수도 있지만 선악을 불문하고 활발한 해석의 장을 제공하는 이 섹션의 취지에 더없이 어울린다.

  • In Frontline section, the 18th Jeonju IFF brings about controversial topics. There come films representing the front line of this time through daring imagination, controversial themes, innovative style, bold expression. The selection standard here is, in regardless of genre, whether a film can provide a room for free interpretation beyond usual expectations.

    It’s worth noticing Felicite, which won the Grand Jury Prize in the Berlin International Film, and City of Ghosts recently directed by Matthew Heineman known for his previous sensational film Cartel Land. City of Ghosts tells about underground journalists who protest against IS dominating Syria through journalism. Those Who Make Revolution Halfway Only Dig Their Own Graves depicting the rebellious energy against bourgeois and the established shows new possibility of a political film to resist to global conservatization. A documentary film Another Year which slowly followed daily life of a family greeting a new year allows us to find a value of ‘slow movie’ going counter to the competitive and speedy times.

    Meanwhile, Still Life reflects the age of murder through co-existing animals and human in a slaughterhouse; a Bolivian film Dark Skull visually and exquisitely depicts the depressing mood of world such as a dark mine; an innovative comedy film Struggle for Life of Antonin Peretjatko ( The Rendez-Vous of Deja-Vu ) mixes slapstick and nouvelle vague; and Donald Cried follows odyssey of a man in troubles who tries to break with the past. Frontline section provides us with a ray of hope for facing with brute facts, experiencing the front line of movie expression, and challenging the comfort
    zone in our tastes.
  • Asian Premiere
    Forntline Another Year
    ZHU Shengze
    China2016181minDCPDocumentary
  • Forntline City of Ghosts
    Methew HEINEMAN
    USA201690minDCPDocumentary
  • Forntline Dark Skull
    Kiro RUSSO
    Bolivia, Qatar201677minDCPFiction
  • Forntline Devil´s Freedom
    Everardo GONZALEZ
    Mexico201774minDCPDocumentary
  • Forntline Donald Cried
    Kris AVEDISIAN
    USA201685minDCPFiction
  • Forntline Felicite
    Alain GOMIS
    France, Belgium, Senegal, Germany, Lebanon2017123minDCPFiction
  • Forntline In Bed with Victoria
    Justine TRIET
    France201698minDCPFiction
  • Asian Premiere
    Forntline Kekszakallu
    Gaston Solnicki
    Argentina201672minDCPFiction
  • Forntline Still Life
    Maud ALPI
    France201682minDCPFiction
  • Forntline Struggle for Life
    Antonin PERETJATKO
    France201699minDCPFiction
  • Forntline Those Who Make Revolution Halfway Only Dig Their Own Graves
    Mathieu DENIS, Simon LAVOIE
    Canada2016183minDCPFiction